Seminar "Vår praktfulle natur – kysten i Bærum"

Publisert av Terje Bøhler den 08.11.16. Oppdatert 12.12.16.

Bærum natur- og friluftsråd inviterer til åpent møte 30. november:

Vår praktfulle natur – kysten i Bærum.
Kysten i Bærum har en vakker og variert natur med stort biologisk mangfold. Det er en stor glede å invitere til et lite innblikk i disse naturperlene. Vi har samlet folk fra naturorganisasjonene i Bærum som gjerne vil dele bilder og opplevelser med dere.

Sted: Bekkestua Bibliotek
Servering: Det blir salg av varm mat samt kaffe og noe å bite i.
Tidspunkt: kl. 16.30 – 20.30

Program
Kl. 16.30  Velkommen. Åpning av møtet ved Rigmor Arnkværn, Bærum natur- og friluftsråd.
Kl. 16.45  Biologisk mangfold – fra kyst til skog. Bjørg Petra Brekke fra Naturvernforbundet i Bærum
Kl. 17.30  Naturkart gir ny naturopplevelse til barn og unge. Hilde Friis Solås arbeider med naturkart for Borøya.
Kl 18.15  Liten pause for å se på hva de forskjellige organisasjonene har å tilby av informasjon. Mulighet for å kjøpe mat og drikke.
Kl. 18.30  Kystplanter, dragehoder og botaniske perler. En presentasjon av Bærums botanikk langs kysten vår, ved Kristin Vigander, Norsk Botanisk Forening, Østlandsavdelingen.
Kl. 19.15  Kaffepause

Kl. 19.30  Fuglelivet langs kysten. Morten Bergan fra Norsk Ornitologisk Forening, avd. Asker og Bærum presenterer dette i ord og bilder.

Alle er hjertelig velkomne!

2016-seminar-program-side1.pdf
2016-seminar-program-side2.pdf